Press ESC to close

Waar is de echte Sheila? Kan Deacon haar vinden?


B&B mashup Sheila levend dood Lauren Finn Deacon

Krediet: Howard Wise/JPI (4)

Nou, ik zal dit zeggen voor The Bold and the Beautiful: Ze weten hoe ze onze aandacht moeten trekken. Slechts enkele uren voordat de aflevering van vrijdag werd uitgezonden, waarschuwde producer Casey Kasprzyk op sociale media om te waarschuwen dat mensen de laatste 10 seconden niet mochten missen. Onnodig te zeggen dat we er vrijwel allemaal van uitgingen dat Sheila in de cliffhanger van de week op de een of andere manier uit haar voortijdige graf zou springen. Maar laten we het even hebben over hoe we van hier naar daar zijn gekomen, oké?

Beroemde laatste woorden

“De saga is eindelijk voorbij”, zei Lauren tegen Eric en Donna. Ik was blij dat de fashionista van Genoa City langskwam. Het feit dat de Jong & Rusteloos De diva die zo’n grote rol speelde in de beginjaren van het Sheila-verhaal is vrijwel persona non grata geweest sinds de duivelin terugkeerde op de trouwdag van Finn en Steffy, een echte braam in mijn kont. Ik bedoel, eerlijk gezegd, veel van hoe Gedurfd en mooi heeft Sheila gespeeld, deze go-round heeft me enorm geïrriteerd. Van het verpesten van de schok van haar terugkeer door deze vooraf te promoten tot het reduceren van de slechterik van GOAT tot een serveerster: het is de ene misstap na de andere geweest.

Eric en Lauren BB

Zeker, er waren onderweg enkele schitterende momenten. Sheila die Finn en Steffy neerschoot was een schok, ook al was dit meer voor ons dan voor Finn, die tegen alle rede in zijn ‘connectie’ met zijn ‘biologische moeder’ in stand hield (en eindeloos babbelde). En dat Bill contact had met Sheila in een poging haar voor het gerecht te brengen, was een leuk idee dat uiteindelijk nergens op sloeg (de FBI wist niet dat dit beknelling was?) en nergens toe leidde.

Lees ook:  Bold & Beautiful's nieuwe Steffy / Finn-verhaallijn: fans willen Bill erbij betrekken - of Sheila ... of Morgan

Ik denk niet dat de meeste kijkers echt geloofden dat Sheila dood was. En eerlijk gezegd zou ik graag willen denken dat als en wanneer ze eindelijk de slechterik uit de weg ruimen, het met het soort epische, show-overspannende, verdachte-onthullende verhaallijn is waar ik al jaren naar verlang. (Ik bedoel, kijk eens naar alle karakters die erbij betrokken kunnen zijn!)

Ik zal echter zeggen dat zelfs toen het duidelijk werd dat Deacon in de laatste seconden de teengerelateerde ontdekking zou doen, ik een beetje koude rillingen kreeg toen het zich op het scherm afspeelde. Ik vraag me af of het nog meer impact zou hebben gehad als de show hen niet van tevoren een hand had gegeven.

Meer: Wacht… wie heeft Steffy echt vermoord?

“Ik ben nog niet dood!”

Zelfs voordat Kasprzyk de sociale media plaagde met de cliffhanger van vrijdag, leek het mij nogal duidelijk (en op basis van de reacties op de sociale media, de meesten van jullie) waar het naartoe ging. Ik bedoel, hoe vaker Steffy tegen Liam zei dat zij en Finn “vastbesloten waren om niets tussen ons te laten komen… zeker niet Sheila!”, hoe duidelijker het werd dat dat precies was wat er zou gebeuren.

B&B steffy sheila staat op het punt om te vechten

Ik denk echter dat de manier waarop Sheila tussen hen in zal komen misschien een beetje onverwacht zal zijn. Het is duidelijk dat ze Hope positioneren als een spoiler in de Finn/Steffy-romance. Ja, hij spoorde haar aan om te overwegen om weer bij Liam te komen, maar dat lijkt net zo waarschijnlijk als dat ik volgend jaar geen cruise boek of naar Disney World ga.

Finns suggestie om Liam nog een kans te geven leek nogal vreemd, vooral in navolging van de dokter die zei dat ze Thomas misschien nooit volledig zou kunnen vertrouwen vanwege het Beth-incident. Ik begrijp wat hij bedoelde, maar het punt is: Thomas heeft sinds die tijd groei laten zien, terwijl Liam – die jarenlang het vertrouwen van Hope heeft geschonden door tussen haar en Steffy te pingpongen – geen greintje veranderd lijkt te zijn. Heck, de afgelopen week besteedde hij tijd aan het troosten van beide dames, alsof hij gemakkelijk weer in de armen van een van beide kon vallen.

Lees ook:  Zullen Bold & BeautifulZijn Deacon en Sheila uit elkaar? Sean Kanan weegt mee

Mistige watergekleurde herinneringen

‘Sheila was een bedreiging,’ bracht Lauren Eric en Donna in herinnering. ‘Ze was gevaarlijk. Je wist nooit wat ze daarna ging doen.” In combinatie met de geweldige flashbacks herinnerde het ons eraan wat Sheila zo’n fantastische en onvoorspelbare slechterik maakte… en hoe verwaterd de versie die we de afgelopen maanden hebben gehad. Ik kan het niet laten om te hopen dat het ook een indicatie was dat iemand achter de schermen klaar staat om ons te geven Dat versie terug.

sheila eric HET GEWAAGDE EN HET MOOIE, van links: Kimberlin Brown, John McCook, jaren negentig, 1987–.  /© CBS / Met dank aan Everett Collection

Ik vond het ook geweldig dat ze flashbacks lieten zien naar de romance van Eric en Sheila. Omdat een van de dingen die altijd cruciaal zijn geweest voor het personage, is dat Sheila niets liever wil dan geliefd worden. Zelfs in deze laatste versie werd Sheila gedreven door dat verlangen. Het is haar belangrijkste drijfveer. Zoals Kimberlin Brown een tijdje geleden tegen me grapte: “Als mensen zouden stoppen met proberen tussen Sheila en de mensen van wie ze houdt te staan, zouden er geen slechte dingen meer gebeuren!”

Eerlijk gezegd is dat een geweldig verhaal. In het verleden hebben we een glimp gezien van een gelukkige Sheila, en we vroegen ons af: ‘Hoe lang kan dit duren? Waar gaat het mis?” En in de meeste gevallen is het iemand die probeert haar droom te laten ontsporen om eindelijk te krijgen wat voor iedereen zo gemakkelijk is. Eerlijk gezegd is dat bijna herkenbaar. Haal de psychotische episoden weg, en het is in principe hetzelfde verhaal als dat van Al mijn kinderen’s Erica Kane of Dagen van ons leven‘Stefano.

Lees ook:  Don Diamont's schoonvader van Bold & Beautiful is overleden aan de ziekte van Alzheimer

STORM OF THE EEUW, standnig: Colm Feore, 1999, © ABC / Courtesy: Everett Collection

In de woorden van André Linoge, de angstaanjagende slechterik in ABC’s bewerking uit 1999 van Stephen King’s Storm van de eeuw ((foto hierboven), “Geef me wat ik wil, en ik ga weg.” Sheila zou hem volledig begrijpen… vooral gezien het feit dat het zijn uiteindelijke doel was om een ​​kind van het stadsvolk te stelen, maakte hij hem angstaanjagend op vrijwel dezelfde manier waarop haar beklimming naar de Evil League of Evil begon met het stelen van Laurens baby. (Trouwens, vindt iemand anders het vreemd dat Lauren bij het opsommen van Sheila’s verschillende zonden tegen haar die niet eens vermeldde?)

Willekeurige gedachten

• Heeft Deacon Sheila’s kist op de bar van Il Giardino gezet? Dat is vrijwel de enige manier waarop wat we op het scherm zagen logisch is! En het leek mij raar dat hij een kist voor Sheila kocht om haar vervolgens te laten cremeren. Is dat iets wat mensen doen? Het is duidelijk dat ik niet genoeg tijd heb besteed aan het nadenken over vermogensplanning!

• Ik vond het geweldig dat terwijl Deacon Sheila aan het prijzen was, Hope hem niet in de ogen kon kijken. Ach, ze trok meer gezichten dan een al te gepassioneerde Dus jij denkt dat je kunt dansen deelnemer. Als er prijzen zouden worden uitgereikt voor oogrollen, zou Hope zeker een koploper zijn.

Nu Sheila’s terugkeer het hele canvas op zijn kop dreigt te zetten, bekijk dan de onderstaande galerij waarin we bepalen welke paren zich op vaste grond bevinden en welke zich in de gevarenzone bevinden!

@Katen on Instagram
[instagram-feed feed=1]