Bold & Beautiful Emmy Snub, May veegt Steffy, Sheila, Eric Shocks


Gewaagde mashup Quinn Carter Steffy Donna Eric

Krediet: Howard Wise/JPI (3)

Het was weer een week van goede, zeepachtige wendingen als Vet en mooi onthulde dat Pam en Eric contact hebben gehad, en daarna kwam Steffy’s geheugen terug. Maar toen de Daytime Emmy-nominaties donderdag werden onthuld, was de show de enige serie die geen knipoog kreeg in de categorie Outstanding Writing. Waarom? Nou, ik heb mijn theorieën…

Eric, jij hond!

Ik heb lang gezegd dat kritiek zonder lof even waardeloos is als lof zonder kritiek. In het geval van Vet en mooi, het is gemakkelijk om beide te doen. Wanneer deze show op alle cilinders draait, is het eersteklas zeep. Maar als het gebaseerd is op repetitieve dialogen en eindeloze flashbacks, nou… laten we zeggen dat er tijden zijn dat ik blij ben dat het nooit is uitgebreid tot een uur.

John McCook, Jennifer Gareis"The Bold and the Beautiful"  SetCBS Television City Los Angeles, ca. 17/09/21 © Howard Wise/jpistudios.com310-657-9661 Aflevering # 8632U.S.Uitzending 25-10-21

“We hadden al eeuwen geleden pickleball moeten spelen…”

Krediet: Howard Wise/JPI

Deze week kregen we twee enorme ontwikkelingen, waarvan er één een complete blindside was, en dat bedoel ik in de beste zin van het woord. Ik had nooit kunnen voorspellen dat we erachter zouden komen dat Eric en Donna achter Quinns rug om aan het kletsen zijn! De afgelopen twee weken kregen we hints dat er aan een Carter/Quinn-reparatie wordt gewerkt, en dan… bam! Daar zijn Donna en haar honingbeer, die dingen aan het stomen zijn.

Ik vond dit op een paar niveaus geweldig. Ten eerste is het logisch. Het is niet zo dat dit de eerste keer is dat Eric een vrouw heeft bedrogen. Heck, het is niet eens de eerste keer dat Donna de andere vrouw is! Ik vond het ook geweldig dat het bijna een shot-by-shot recreatie was van het moment waarop Vet en mooi onthulde de originele Quinn/Eric aansluiting.

Sheila’s ergste nachtmerrie

De tweede grote wending van de week was dat Steffy haar geheugen terug begon te krijgen. Ik dacht echt dat dit een tijdje op een laag pitje zou staan, misschien zelfs tot nadat Jacqueline MacInnes Wood was teruggekeerd van zwangerschapsverlof. Dit was weer een leuke onthulling… hoewel het voor mij niet zo goed werkte als de Eric/Donna situatie. Waarom? Omdat het geen zin had.

Taylor, Sheila praten Cliff House B&B

“Als een wereldberoemde psychiater moet ik zeggen dat we een gekke fout hebben gemaakt.”

Krediet: Howard Wise/JPI

Meer: De confrontatie tussen Sheila en Steffy die je niet mag missen!

Kijk, Sheila is veel, veel dingen… maar dom is er niet één van. In plaats van zichzelf in Steffy’s gezicht te werpen en het risico te lopen dat haar geheugen wordt geactiveerd, waarom zou ze haar nieuwe BFF Taylor niet gewoon bellen om een ​​geheim bezoek met Hayes te regelen? En waarom zou Taylor, die is geweest? dus beschermend voor haar fragiele dochter, Sheila uitnodigen, wetende welke reactie het zou uitlokken?

Dat zou ook niet. En de hele onzinnige aard had gemakkelijk kunnen worden vermeden: regel eenvoudig dat Taylor Hayes meeneemt om Sheila te zien, laat Steffy erachter komen en, te midden van de resulterende ineenstorting, laat haar herinneringen terugkeren. Hetzelfde uitgangspunt, hetzelfde resultaat … maar het stelt je in staat om kijkers van punt A naar punt B te brengen op een manier die daadwerkelijk volgt.

En de Emmy gaat niet naar…

Dus terug naar die hele Emmy-snuif. ik weet niet zeker wat Vet en mooi ingediend, maar historisch gezien dient de show dezelfde afleveringen in in de categorieën Outstanding Drama en Outstanding Writing. Logisch, toch? Dus hoe kwamen ze tot een knik in Drama, maar niet in Schrijven?

Vetgedrukte YIR mashup Liam hoop taylor thomas sheila diaken

Laten we ze iets geven om over te praten… anders dan hetzelfde waar die anderen over praten.

Krediet: Howard Wise/JPI (3); CBS-schermafbeelding

Meer: Staat ‘Dark Quinn’ op het punt terug te keren?

Hier is mijn theorie, voor wat het waard is: ik heb veel geschreven over het feit dat Vet en mooi doet enkele van de beste uitbetalingsmomenten overdag. Kijk naar de scènes van vorige week waarin Steffy zich Finn herinnert, of de onthulling van Eric/Donna van deze week. Dat is een goede soap. Het is goed drama. Maar… kijk naar de scripts van elke afzonderlijke dag. De repetitieve dialoog. (Zoals de dag dat Steffy 13 keer ‘echtgenoot’ zei.) Van twee mensen die over Steffy’s schutter praatten tot twee andere personages die in wezen hetzelfde gesprek voerden.

bill katie drinkt champagne Heather Tom, Don Diamont"The Bold and the Beautiful"  SetCBS Television CityLos Angeles, Ca.02/13/20© Howard Wise/jpistudios.com310-657-9661Episode # 8301U.S.Airdate 30/03/20

“Ugh, Bill, ik wil echt niet meer over Brooke’s herinnering praten.”

Krediet: Howard Wise/JPI

Ik denk dat je Outstanding Drama waardig kunt zijn op basis van je uitbetalingen en algemene verhaaltechnieken (inclusief de ongelooflijke productiewaarden van de show) en toch niet zelfs in aanmerking komen voor Outstanding Writing op basis van de daadwerkelijke scripts. Het goede nieuws is dat het zo’n ongelooflijk gemakkelijke oplossing is: stop met schrijven alsof je publiek zich niet kan herinneren wat er vijf minuten, laat staan ​​vijf dagen geleden is gebeurd. Speel meerdere verhalen in elke aflevering, en help zo de cyclische dialoog te elimineren.

Alle stukken zijn er. Het is gewoon een kwestie van alle kleurpotloden in de doos gebruiken in plaats van dezelfde drie soorten rood.

Willekeurige gedachten

• Waarom is er geen melding gemaakt van een dienst voor Finn? Sheila zegt steeds dat ze geen definitief afscheid van haar zoon mocht nemen, maar was dat wel zo?

• Godzijdank kreeg Steffy haar geheugen net zo snel terug als zij. Ik was bang dat we in een andere situatie terecht zouden komen, zoals die we net hadden afgesloten met Brooke, die maandenlang ronddoolde met de vraag: “Waarom kan ik het me niet herinneren?”

• Kijk naar Paris, ze gedraagt ​​zich als een volwassene met een beetje autonomie en vertelt Zende precies hoe ze zich voelt! Natuurlijk had de ontwerper de hint moeten begrijpen toen hij naar binnen ging voor een kus en ze trok zich terug alsof hij cooties had. Maar wat is er aan de hand met Carter, die twee weken geleden klaar was om alles weg te gooien omdat hij gewoon zo in Parijs was, en nu zegt dat hij nooit voor Parijs voelde zoals zij voor hem voelde. Sinds wanneer?

B&B carter quinn kantoor

Quinn heeft gelijk, er is een veel betere vrouw voor hem dan Paris. Waarschijnlijk precies onder – of, in dit geval, over – zijn neus!

Krediet: Howard Wise/JPI

Meer: Klaar voor de Bold & Beautiful spoilers van volgende week?

• Mijn favoriete zin deze week was Quinn, die zei dat ze begreep dat Paris voor Carter viel, aangezien hij dat allemaal is en een zak chips, en verklaarde: “Ik ben een volwassen getrouwde vrouw en ik verloor mijn verstand [over you]!” Sterker nog, ze bleek deze week het slimste personage op het doek te zijn, en suggereerde zelfs dat Carter – zet je schrap – “je datingpool uitbreidt buiten Forrester Creations!”

Klaar om een ​​beetje te oordelen? Doe mee zoals wij tel de 35 beste ooit af Vet en mooi koppels. Wie komt er in de bovenste gleuf terecht?